Skip to main content

Hari Ramadhan 2

Assalammualaikum kawan2,

Hari ini masukla suda puasa kiya yang kedua bukan?...malam yang ketiga...Ya Allah cepatnya masa berlalu kan...huhu...semalam saya lupa untuk bincang fadhilat malam terawih kedua...mari kita tengok apakah fadhilat malam kedua ini:

Kelebihan Solat Tarawih Malam Kedua

Diampunkan dosa orang-orang yang beriman yang mengerjakan solat Tarawih, serta dosa-dosa kedua ibubapanya.

Ya Allah..bahagianya bagi mereka yang mengerjakan malam reawih semalam....diampunkan dosa dirinya sendiri serta kedua ibu bapanya.....semalam saya kerja shift malam..kelas pula masi ada..after raya pun ,asi ada 3 kelas...arghh....nasib baik kelas yang satu suda final exam..so tinggal marking paper lagi..huhu...

Malam ini insyaAllah, aku akan bertemu mu terawih...

Ya ok, mari kita tengok pula fadhilat untuk malam ketiga terawih..

Kelebihan Solat Tarawih Malam Ketiga
Para malaikat di bawah ‘Arasy menyeru kepada manusia yang mengerjakan solat Tarawih itu agar meneruskan solatnya pada malam-malam yang lain, semoga Allah akan mengampunkan dosa-dosa mereka.

Setelah tiga mlm mengerjakan terawih, hapus dosa kita kawan2...marilah sama kita p terawih ya...huhu..kalau uzur xpayah la p.... :p

Ya ok..nak buat kerja jap..see u soon my lovely blog...



Assalammualaikum w.b.t
Selamat berpuasa...



Comments

Popular posts from this blog

Quotes

This is true!!
So from now on I have to be strong Master's student. Yeah!!



Tart Nenas Gulung Berkulat

Assalammualaikum wbt...Apa kabar u ol..Story sy arini tentang kuih raya tart nenas. Sy actually tidak larat buat bnyk kuih raya. Namun masa raya baru2 ni..bnyk pula kuih kami. Sibling beli lagi. So pendekkan cerita kuih tart nenas gulung I berkulat ok. Sebalang rosak. Belum lagi  tersentuh pun walaupun satu biji. Sayangnya. Ayoyo..sy suda membazir satu balang tart. Banyak lagi tu saya buat. Ayoiiii Sekian tu saja utk mlm ni.

Risau

Assalammualaikum.Hurmmm ibu mana yang tidak sedih melihat anaknya balik2 masuk wad cucuk jarum sana sini. Ubat segala macam...Hebat dan besarnya jiwa seorang ibu!
Ibu melahirkan..
Dgn hrpn ank sihat hingga penghujung usianya.. Namun siapalah kita utk menghukum takdir.Kita hanya perlu terima dgn hati yg terbuka. Berlapang dada yakni redho.
Aturan Sang Pencipta lagi hebat drpd kehendak kita. Allah swt lagi mengetahui yg terbaik buat  hambaNya. Sy turut simpati dgn nasib mama yg terpaksa menjaga sy 24 jam tanpa henti. Ibu mana yg tidak risaukan apabila anak2 sakit..Sy hanya berharap ia tidak mengambil masa yg lama..inshaAllah sy redho. 😊