Skip to main content

Cantik Cantik Cantik

Wah percaya atau tidak, menurut kebanyakan kajian, wanita Arab mempunyai kulit yang paling muda dan sihat di dunia. Ya dan mereka juga cantik-cantik belaka..even kanak-kanak pun sudah dijelas kecantikannya. So, apa yang ingin saya kongsikan adalah  beberapa tips berguna Kecantikan, dari wanita Arab, yang akan membantu kita dalam usaha anda untuk mencipta yang lebih inda-indah: he he

1) Makan makanan yang sihat untuk berasa dan kelihatan cantik
Kebanyakan wanita Arab mencari kaedah terbaik untuk terus merasa baik dan kelihatan baik itu untuk mengambil makanan yang sihat. Mengambil makanan diproses masa yang anda boleh, sebaliknya memilih untuk segar. Makanan yang anda masak diri anda adalah jauh lebih sihat untuk anda daripada makanan segera, jadi bila-bila masa yang mungkin, Jadual masa untuk kedai daging segar di pasaraya. Dengan cara ini, anda akan mendapat betul tenaga dan nutrien yang anda perlukan untuk aktiviti harian anda dan untuk kekal sihat.

2) Mendapatkan beberapa bersantai di spa
Ramai wanita Arab dari Timur Tengah kerap mengunjungi Spa untuk mencergaskan semula kulit mereka. Spa adalah tempat yang hebat untuk berehat, dan dengan mengurangkan tekanan anda anda juga dapat mengurangkan kesan-kesan penuaan, kerana kedua-dua korelasi. Kebanyakan orang biasanya menggunakan topeng dan pergi untuk mengewap ke basuh badan mereka terutamanya untuk mencuci muka mereka. Mereka mempunyai pelbagai manfaat dan kelebihan Argan minyak rambut dan kulit penjagaan serta berkesan. Minyak Argan didapati terutamanya di Maghribi dan sangat kaya dengan semulajadi tocopherols-Vitamin E- dan phenols, asid fenolik, carotenes, skualena, dan asid lemak yang membantu menggalakkan muda kulit, melembapkan kulit yang kering, dan membaiki rambut kering dan rosak. Kerana penggunaan minyak Argan kulit wanita kelihatan lebih muda, sihat dan segar daripada kebanyakan umur mereka.
3) Menginap di dalam Matahari bersinar terang
Kulit anda memerlukan sedikit pertimbangan untuk memastikan ia dilindungi dan memastikan ia muda. Wanita Arab fikir ia membantu banyak untuk kekal di dalam apabila matahari pada yang cerdas. Haba matahari boleh menjadi sangat berbahang, memusnahkan sel-sel kulit dan mempercepatkan penuaan. Sekiranya anda mahu untuk pergi Samak, berenang, atau anda perlu keluar pada tengahari tinggi, pastikan anda memakai pelindung matahari untuk melindungi wajah anda dan tubuh yang terdedah.
4) Memakai pakaian yang menutup kulit menawarkan perlindungan
Wanita Arab menutup diri mereka dengan pakaian dan tudung untuk perlindungan yang lebih banyak. Cara terbaik untuk melindungi kulit dari habuk, haba matahari dan lain-lain jenis kandungan yang kasar seperti kotoran yang boleh memudaratkan kulit seseorang adalah untuk memakai pakaian pelindung seperti topi, tudung dan sarung tangan.

5) Memilih hanya dipercayai solek jenama untuk melindungi wajah anda
Tidak menjelaskan untuk solekan yang murah. Anda tidak perlu membeli yang mahal, tetapi pasti tidak membeli jenama standard yang rendah. Rahsia untuk Menjaga seorang wanita Arab wajah tampan, muda dan dilindungi adalah memilih jenama make-up berkualiti tinggi.


Oleh itu, sama-samalah kita mencuba ke arah yang postif seperti mereka kalau mau cantik. Chayo..

Sekian.

Comments

Popular posts from this blog

Quotes

This is true!!
So from now on I have to be strong Master's student. Yeah!!



Tart Nenas Gulung Berkulat

Assalammualaikum wbt...Apa kabar u ol..Story sy arini tentang kuih raya tart nenas. Sy actually tidak larat buat bnyk kuih raya. Namun masa raya baru2 ni..bnyk pula kuih kami. Sibling beli lagi. So pendekkan cerita kuih tart nenas gulung I berkulat ok. Sebalang rosak. Belum lagi  tersentuh pun walaupun satu biji. Sayangnya. Ayoyo..sy suda membazir satu balang tart. Banyak lagi tu saya buat. Ayoiiii Sekian tu saja utk mlm ni.

Ikhlas Tu Macamana?

Ikhlas? Hurmmm..kalau ikhlas...
Tidak perlu ungkit !
Tidak perlu uji itu ini!
Tidak perlu soal selidik kenal berbulan2 akhirnya tidak kemana... akhirnya ditinggalkan begitu sahaja sebab tiada persefahaman.Inilah kategori tidak ikhlas.😧Jika kita ikhlas berkawan, kita akan terima siapa dirinya sebenar. Tidak ada istilah nasib baik baru kenal biasa2 saja. Kalau kita rasa baru kenal sedikit pasal org tu. Belum tentu org tu pun sama. Kita tidak tahu apa harapan dan doanya. Kita tidak tahupun yg sidia tu entah di kirim Tuhan utk kita(mcm drama pula) atau hanya ujian dari Tuhan.Waspadalah dengan hati ciptaan Allah swt.
Hari ini kita menduga hati orang..lain hari diri sendiri yang akan mendapat ujian pula.
Barulah ko rasa betapa sedihnya dibuat begitu. Kalau setakat ayat "single selamanya aku tidak kisah" ....baik hati-hati.Jika dipanjangkan usia kita, insha Allah..
Siapalah yang akan menjaga mu dihari tua mu...?Jika anak sedara ko tinggalkan sejuta harta pun kalo mereka berkomi…