Thursday, June 19, 2014

Cantik Cantik Cantik

Wah percaya atau tidak, menurut kebanyakan kajian, wanita Arab mempunyai kulit yang paling muda dan sihat di dunia. Ya dan mereka juga cantik-cantik belaka..even kanak-kanak pun sudah dijelas kecantikannya. So, apa yang ingin saya kongsikan adalah  beberapa tips berguna Kecantikan, dari wanita Arab, yang akan membantu kita dalam usaha anda untuk mencipta yang lebih inda-indah: he he

1) Makan makanan yang sihat untuk berasa dan kelihatan cantik
Kebanyakan wanita Arab mencari kaedah terbaik untuk terus merasa baik dan kelihatan baik itu untuk mengambil makanan yang sihat. Mengambil makanan diproses masa yang anda boleh, sebaliknya memilih untuk segar. Makanan yang anda masak diri anda adalah jauh lebih sihat untuk anda daripada makanan segera, jadi bila-bila masa yang mungkin, Jadual masa untuk kedai daging segar di pasaraya. Dengan cara ini, anda akan mendapat betul tenaga dan nutrien yang anda perlukan untuk aktiviti harian anda dan untuk kekal sihat.

2) Mendapatkan beberapa bersantai di spa
Ramai wanita Arab dari Timur Tengah kerap mengunjungi Spa untuk mencergaskan semula kulit mereka. Spa adalah tempat yang hebat untuk berehat, dan dengan mengurangkan tekanan anda anda juga dapat mengurangkan kesan-kesan penuaan, kerana kedua-dua korelasi. Kebanyakan orang biasanya menggunakan topeng dan pergi untuk mengewap ke basuh badan mereka terutamanya untuk mencuci muka mereka. Mereka mempunyai pelbagai manfaat dan kelebihan Argan minyak rambut dan kulit penjagaan serta berkesan. Minyak Argan didapati terutamanya di Maghribi dan sangat kaya dengan semulajadi tocopherols-Vitamin E- dan phenols, asid fenolik, carotenes, skualena, dan asid lemak yang membantu menggalakkan muda kulit, melembapkan kulit yang kering, dan membaiki rambut kering dan rosak. Kerana penggunaan minyak Argan kulit wanita kelihatan lebih muda, sihat dan segar daripada kebanyakan umur mereka.
3) Menginap di dalam Matahari bersinar terang
Kulit anda memerlukan sedikit pertimbangan untuk memastikan ia dilindungi dan memastikan ia muda. Wanita Arab fikir ia membantu banyak untuk kekal di dalam apabila matahari pada yang cerdas. Haba matahari boleh menjadi sangat berbahang, memusnahkan sel-sel kulit dan mempercepatkan penuaan. Sekiranya anda mahu untuk pergi Samak, berenang, atau anda perlu keluar pada tengahari tinggi, pastikan anda memakai pelindung matahari untuk melindungi wajah anda dan tubuh yang terdedah.
4) Memakai pakaian yang menutup kulit menawarkan perlindungan
Wanita Arab menutup diri mereka dengan pakaian dan tudung untuk perlindungan yang lebih banyak. Cara terbaik untuk melindungi kulit dari habuk, haba matahari dan lain-lain jenis kandungan yang kasar seperti kotoran yang boleh memudaratkan kulit seseorang adalah untuk memakai pakaian pelindung seperti topi, tudung dan sarung tangan.

5) Memilih hanya dipercayai solek jenama untuk melindungi wajah anda
Tidak menjelaskan untuk solekan yang murah. Anda tidak perlu membeli yang mahal, tetapi pasti tidak membeli jenama standard yang rendah. Rahsia untuk Menjaga seorang wanita Arab wajah tampan, muda dan dilindungi adalah memilih jenama make-up berkualiti tinggi.


Oleh itu, sama-samalah kita mencuba ke arah yang postif seperti mereka kalau mau cantik. Chayo..

Sekian.

No comments:

Post a Comment

....have a nice day..