TELUS

Apakah yang saya faham tentang TRANSPARENCY? Selepas meeting beberap hari lepas, saya terpanggil untuk mengulas sedikit tentang isu ini.

Apa yang saya faham, sekiranya anda ingin menjadi pemimpin atau berkelayakan di dalam bidang melibatkan WANG, anda harus mempunyai sikap ini. Iaitu TELUS.

Sekiranya tidak telus maka segalanya akan sia-sia. Faham atau tidak, sia-sia adalah kepada segala usaha anda, titik peluh anda dan segala yang melibatkan keupayaan akal dan emosi. Saya sangat tidak bersetuju sekiranya sikap ini ada di dalam orang sekeliling kita yang tidak mementingkan “TEAMWORK’’.

Perasaan ingin membantu kerana TEAMWORK akan hancur sekiranya kita tahu segala maklumat atau data telah di sembunyi  atau di ubah tanpa pengetahuan kita. Oleh itu, sekiranya kita akan menjadi seseorang yang sangat penting di dalam organisasi janganlah anda cuba untuk menghampiri TRANSPARENCY ini.

Siapa menyesal sekiranya TEAM MATE tidak bekerjasama? Tepuk dada Tanya Iman.  setuju atau tidak dengan idea saya, komen ya. Salam.  

Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Santai di rumah sebab PKP (Covid 19) (SIHIR 1/2)

PERSATUAN BOLA SEPAK MALAYSIA