Taman Teman

Saya tidak minat actly artis Datuk Siti Nurhaliza ni, tapi lagu Datuk Siti semua best. Antara lagu yang paling saya suka sampai sekarang adalah Di Taman Teman.

Saya suka dari dulu sampai sekarang lagunya ini. Suka jalan cerita dan penulisannya. Lagu ini pada saya menceritakan sesuatu yang mungkin pernah di alami oleh penulis liriknya. Kalau minat puisi, maka saya pasti anda pun faham jalan cerita lagu Datuk Siti ini.

Di Taman Teman

Tulus berkembang suci bunga
Harum cinta kuntum syurga

Burung berbisik tanpa dustaMerisik manja asyik fana


Bintang menjahit baju lena
Sehingga fajar hingga purnama

Kau masih setia

Danau terbentang sejujurnya
Tenang jiwa hilang lara


Saat ku jejaki taman bunga
Benar indah amat indah


Dikala luka terlalu dalam
Sungguhpun masih tak terpadam


Hingga terkadang aku berdendam
Kau tetap setia

Walau jauh berlari
Walau jenuh ku mencari
Tetap sungguh kau kemari
Tanpa jemu dan benci


Biar ku telan tangismu
Biar ku simpan resahmu
Meski kau bukan milikku
Teguhkan dihatiku


Percayalah.. Kau Inderaloka..
Kan ku susuri
Bahagia mu teman di taman ini..




Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Cemburu

Ikhlas Tu Macamana?