Apa Kau Rasa?

Assalammualaikum wbt.

Bukan ingin berkongsi tentang hati hitam. Cuma ingin memberi teguran kepada insan-insan yang walau dimana jua anda berada.

Saya pasti kita semua pernah mendengar pepatah ini "what u give u get back" maknanya apa yang kita beri kita dapat semula. Direct translation 😅.

Selepas melalui beberapa tempoh memeritkan dalam bidang pemasaran ini saya rasa sangat tercabar dengan irang-orang sekeliling.
#Ada yang positif ada yang negatif.
#Ada yang membantu ada yang memerli
#Ada yang sekadar berkata2 namun habuk pun tiada
#Ada yang ringan tulang dan sangat mengharukan
#Ada yang setia ada yang tidak

Inilah lumrah pelbagai "makhluk" di dunia ini. Kenapa saya cakap makhluk sebab kita semua ciptaan Allah SWT oleh itu tidak ada yang boleh membinasakan yang lain tanpa izinNya.

Sedikit iktibar di mana kita perlu mencari kekuatan sepanjang menjalankan kerja adalah berbisik2 dengan Allah SWT.

Allah SWT maha mendengar. Apabila cubaan datang 1000 pax sasaran dalam merealisasikan objektif memberi bantuan kpd badan terpilih saya akui kadang2 saya lemah. (Alhamdulillah tercapai walaupun yg mendaftar hampir kpd sasaran namun pada hari event saya kira lebih seribu yg hadir..alhamdulillah)

Saya memandang wajah sekeliling meminta belas agar ada yang sudi menghulur tangan malah ada pula yang sanggup berkata saya mengganggu daily task mereka...tidak ada dalam job description....mengadu dengan ketua jabatan tidak dpt fokus dgn keja sebab konon sibuk dgn aktiviti amal saya.. berpura2 depan saya pun ramai.

Syukur Alhamdulillah Allah SWT memberi kemudahan kepada saya untuk mengenali wajah2 yang ikhlas atau tidak...

Alhamdulillah juga Allah SWT memberi kekuatan sehingga saya rasakan tidak pernah sunyi dengan pendaftaran walau sehari. Tidak pernah kosong. Siang malam sy dibantu oleh seorg rakan sekerja yg sama2 bahagian pemasaran dan mengurus pendaftaran turut berganding bahu mencari potential. Sedih tawa riang kami kongsi bersama.

Jika bercerita pengalaman pemasaran kami, memang memerlukan kreativiti dan paling penting ada INOVASI. Tidak perlu berlagak sombong calit kening dan berdandan rias untuk mencari potensi malah berkata dusta..cukuplah usaha, yakin dan sabar.

Ingatlah Allah SWT selalu membantu hambaNya selagi mana hambaNya berusaha dan memohon dan berbisik2 kepadaNya.

Tahajud ku dhuha ku hajat ku adalah sumber ketenangan yg ku tika itu..moga2 istiqomah selama mana ada usaha dan inshaAllah sehingga kini.

Cubalah pada yang berhajat...pada yang diuji...pada yang punya tanggunjawab..InshaAllah Allah SWT pasti akan membantu.

Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Santai di rumah sebab PKP (Covid 19) (SIHIR 1/2)

Cemburu