Skip to main content

Kita Yang Lemah

Assalammualaikum wbt.

Apa kabar semuanya..semoga semuanya sihat dan terus-terus mendapat rezeki sihat, kaya, tenang, gembira dan amiin.

Apa yang ingin saya kongsi hari ini adalah kita yang lemah. Percaya atau tidak jika kita melihat kawan-kawan lebih bergaya atau lebih success dari kita perasaan cemburu pasti menjelna.

Betul tidak? Pasti betul😉

Oleh itu kita cepat-cepat akan positifkan semula mind set kita dan segera istighfar. Kan?  Supaya sedar... namun ada yg teru-terusan negatif..

Fikirkan tentang lemahnya diri sendiri...bodohnya diri sendiri..dan questioning diri sendiri..(apa dosa aku kenapa dia *si kawan* saja yang selalu dapat begini begitu?)

Pernahkan kita terfikir begitu?

Maka apa yang saya ingin kongsi adalah kita bukan LEMAH...bukan BODOH..bukan juga GAGAL. Tetapi itulah jalan yang terbaik untuk kita.

Kenapa? Kerana tanggungjawab! Allah swt mengetahui kekuatan kelemahan kita..mungkin kita sendiri tidak akun atau tidak mahu melabelkan diri kita dengan apa-apa tapi Allah swt tahu. Mungkin kita belum boleh melakukan tanggungjawab besar itu. Mungkin minda atau fizikal kita tidak sekuat mereka. Sebagai contoh:  Lihat Perdana Menteri kita. Ia sudah dipilih dan jangan ingat dia beruntung..tetapi inilah bentuk UJIAN KEPIMPINAN yang Allah swt ingin uji hambaNya. Di akhirat pasti disoal.

Jadi jangan bimbang...jalankan sahaja apa yang kita ada sekarang.

Salam Zulhijjah.

Comments

Popular posts from this blog

Quotes

This is true!!
So from now on I have to be strong Master's student. Yeah!!



Tart Nenas Gulung Berkulat

Assalammualaikum wbt...Apa kabar u ol..Story sy arini tentang kuih raya tart nenas. Sy actually tidak larat buat bnyk kuih raya. Namun masa raya baru2 ni..bnyk pula kuih kami. Sibling beli lagi. So pendekkan cerita kuih tart nenas gulung I berkulat ok. Sebalang rosak. Belum lagi  tersentuh pun walaupun satu biji. Sayangnya. Ayoyo..sy suda membazir satu balang tart. Banyak lagi tu saya buat. Ayoiiii Sekian tu saja utk mlm ni.

Risau

Assalammualaikum.Hurmmm ibu mana yang tidak sedih melihat anaknya balik2 masuk wad cucuk jarum sana sini. Ubat segala macam...Hebat dan besarnya jiwa seorang ibu!
Ibu melahirkan..
Dgn hrpn ank sihat hingga penghujung usianya.. Namun siapalah kita utk menghukum takdir.Kita hanya perlu terima dgn hati yg terbuka. Berlapang dada yakni redho.
Aturan Sang Pencipta lagi hebat drpd kehendak kita. Allah swt lagi mengetahui yg terbaik buat  hambaNya. Sy turut simpati dgn nasib mama yg terpaksa menjaga sy 24 jam tanpa henti. Ibu mana yg tidak risaukan apabila anak2 sakit..Sy hanya berharap ia tidak mengambil masa yg lama..inshaAllah sy redho. 😊