Skip to main content

Erti Kasih Sayang

Kasih sayang ni halus...
Orang yang tidak punya hati tidak akan faham makna kasih dan sayang.

Orang yang punya hati, ada naluri yang kuat untuk berkasih dan menyayangi akan faham betapa penting walau sedikit sahaja kasih dan sayang.

Diri akan penat menyayangi insan yang tidak menghargai. Penat mengejar tapi tidak dipeduli.

Wanita ingat ni...jika kita tidak ada orang yang sayang dan sanggup berkongsi kasih dengan diri. Jangan bersedih. Sebab!
Penat!
Lelah!

Akhirnya tidak berbalas.
Bohong kalau minta tidak dibalas pun tidak apa...kerna cinta yang tidak berbalas perit!

So wanita, usaha untuk menguntungkan diri dengan memanja dan menyayangi diri sendiri sebelum minta disayang.

Bukan dilema tidak ada yang minat atau suka.
Anggaplah aturan Sang Pencipta lagi hebat daripada keputusan yang ada di duniawi.

Lambat atau salah, itu qada dan qadar SUDAH tertulis.
Kita perlu berusaha menjadi yang lebih baik agar mendapat jaminan "akan datang yang lebih baik" "andai" "aku berubah menjadi baik".

Tidak ada yang sia-sia ciptaan Allah swt.

Berkongsi kasih dan sayang dengan yang sanggup menerima kita seadanya.

Hipokrit akan memakan diri. Hanya perlu bejar menyayangi diri dan perbaiki diri. Inshaallah yang baik itu cermiban diri. Demilian kita bersiksp baik, ajan datang insan yang baik di dalam diri kita.

Wallahu'alam.

Comments

Popular posts from this blog

Quotes

This is true!!
So from now on I have to be strong Master's student. Yeah!!



Tart Nenas Gulung Berkulat

Assalammualaikum wbt...Apa kabar u ol..Story sy arini tentang kuih raya tart nenas. Sy actually tidak larat buat bnyk kuih raya. Namun masa raya baru2 ni..bnyk pula kuih kami. Sibling beli lagi. So pendekkan cerita kuih tart nenas gulung I berkulat ok. Sebalang rosak. Belum lagi  tersentuh pun walaupun satu biji. Sayangnya. Ayoyo..sy suda membazir satu balang tart. Banyak lagi tu saya buat. Ayoiiii Sekian tu saja utk mlm ni.

Risau

Assalammualaikum.Hurmmm ibu mana yang tidak sedih melihat anaknya balik2 masuk wad cucuk jarum sana sini. Ubat segala macam...Hebat dan besarnya jiwa seorang ibu!
Ibu melahirkan..
Dgn hrpn ank sihat hingga penghujung usianya.. Namun siapalah kita utk menghukum takdir.Kita hanya perlu terima dgn hati yg terbuka. Berlapang dada yakni redho.
Aturan Sang Pencipta lagi hebat drpd kehendak kita. Allah swt lagi mengetahui yg terbaik buat  hambaNya. Sy turut simpati dgn nasib mama yg terpaksa menjaga sy 24 jam tanpa henti. Ibu mana yg tidak risaukan apabila anak2 sakit..Sy hanya berharap ia tidak mengambil masa yg lama..inshaAllah sy redho. 😊