Jum membaca...

Hobi saya ialah "membaca"...hmm...memang sy suka membaca. Dulu musim sekolah rendah saya suka membaca komik, karangan saya UPSR sangat nampak "kekomikkannya"..huahuahuah..lucu dehh......Walaupun saya ketua kelas setiap penggal saya tetap dengan komik..hehe..Hah!..ni yang nice apabila kita anak tentera..banyak sangat penghormatan..kekekeke....ketua kelas beb...semua takut dengan sy u know...either boys team also afraid..."pengawas sekolah"?? hmm..tidak..tidak..mereka pun takut dgn saya (psssttt ---> dalam kelas sj wokey..jgn p jauh2)... saya suka gertak kwn2..kehkehkeh....ngeerrrr.... cuba la...pintarkan I..
Itu cerita time sekolah rendah, masa sekolah menengah pla, sy kurang membaca, sy suka menghafal lagu...macam2 lagu sy hafal....

1) Malay of coz la....

2) Inggeris --> yup almost semua lagu Inggeris..yg paling femes ialah Never Have a Dream Come True, Westlife, Blue, BSB, N'SYNC, K2, Linkin Park, Limp Bizkit, ish mcm2 lagi la...huhu

3) Columbia --> hah ni mesti kamu xtau nih...saya suka banyak lagu mereka ni...best la....

4) Arab / Lebanese --> hmm..Pascale,Latifa, May, Aishah, Nawal..aihhh bnyk lagi la beb..huh..

5) Japanese --> ini yang number 1..sy suka lagu ni xkira tajuk dan content, sampai satu aritu saya terhafal lagu  sembahyang mereka..adeiiii...mana la ku tau....syok2 nyanyi, tiba2 sy terbaca di Google lagu mereka pla..adeiii...hebatkan saya ni...

6) Mandarin --> yup, ni la juga lagu yg saya suka hafal, andy lau, sammi cheng etc..lupa suda..bnyk bangat sampai lupa daaaaa...

7) Bajau ---> ni bahasa ibunda ku, kalau sy xtau satu lagu pun dlm bahasa sy ni, kantoi la jwbnya..he he he..nasib la sy terer nyanyi dan menghafal..kahkahkah (puji diri sendiri bukannya salah) wawawawa...

8) Dusun yup satu lagi bahasa ayahanda ku..kekekeke..... kan bapa kami dari suku kaum Dusun, so wajar la saya tau lagu mereka..hehe...

9) Filipina ---> lagu paling senang d hafal ialahlagu mereka ni...he he he..best kan...Mahal Kita...

Hah! amacam...banyak kan version lagu sy bole hafal...ni baru kategori..belum lagi satu ari punya lagu...kdg2 satu ari bole hafal 2 lagu tempatan, 2 lagu foreign language...huh...best kan..ini baru tingkatan 1...naik tingkatan 2 pla lagu yg d hafal makin banyak...buat karangan pun makin lancar..ada aku kisah..ha ha ha.... masuk tingkatan 3, masih lagi menghafal lagu, cuma ada pengaruh sikit....hehe...sy suka baca novel suda..he he he....

Yang "amazing" nya kan, sy tetap Ketua Kelas, sampai la tingkatan 4 dan 5..kwn2 pun suda fedup tgk sy buat repot dan melapor dgn cigu disiplin..manakal cigu disiplin pun mau muntah suda tgk muka I..hehehe...tp..tp..bukan turun pangkat tau....saya jadi Pengawas 2 penggal ahaksz....bestnyaaa......

Hah, masa Pengawas sy kurang aktif suda dgn Perjawatan, sebab suda jadi minah Novel....kesana kemari bawa Novel....cinta cintan cintun lagi tau..huhu.....satu novel saya akan baca 1 ari setengah...cuba imagin.....hehe....tapi result SPM nasib baik gempaQ....sy kan bdk pandai..kekekeke.....lets say la failed satu paper, nangis teruk myb I..sebab, seminggu sebelum SPM, saya suda berkurung dlm bilik...kuar bilik tuk mandi saja...makan pun mkn apa sj..he he...

ya ok la..sampai sini saja la..penat lor....

Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Santai di rumah sebab PKP (Covid 19) (SIHIR 1/2)

PERSATUAN BOLA SEPAK MALAYSIA