Suasana Kerja Tempat Baru

Hari ini saya ingin berkongsi tentang pekerjaan kita. Terdapat berbagai-bagai jenis orang di muka bumi ini, pendekkan cerita; ada kawan kita dapat new job la (placement). So, first week di tempat baru, of course you akan cakap "bagus pula office ni, itu ada ini ada, tidak macam tempat lama..bla..bla..bla.." Saya percaya semua kita melaluinya. Saya juga.


Namun cepatlah sedar, kerana di mana-mana tempat pun tempat kita mencari rezeki, jika itu bahagian kita sudah tentu bahagian kita, kerana sudah dijanjikan Allah SWT. Namun jika itu bukan rezeki  kita, redha sahajalah. Janganlah ungkit itu ini di tempat lama kita.


Bersyukurlah dengan rezeki yang kita dapat. Cubalah tengok dengan penganggur yang berada di luar sana. Berilah you punya job ni dengan mereka, of course dalam masa 10 minit mereka akan report duty.


Jangan cemburu dengan rezeki orang lain (pesanan untuk diri sendiri juga). Kerana setiap kita sudah ditentukan takdir masing-masing. Apa yang kita dapat sekarang, syukur!. Jangan cakap tidak cukup pula, cukup atau tidak itu boleh dilihat cara kita membelanjakannya atau menggunakannya. So jika tidak cukup, usahakan cari sumber pendapatan yang lain.




Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Santai di rumah sebab PKP (Covid 19) (SIHIR 1/2)

Cemburu