Sakit Itu Rahmat Kasih Sayang

Assalammualaikum wbt,

Arini just santai2 la ya. Baru2 ni sy sering sakit2. Tiada energy utk typing 😅😅😅.
Alamaynya memang wajib jumpa doktor. 😘 Wajah doktor tu memang terbawa-bawa sampai mimpi lorr.. 😂😂😂

Dipendekkan cerita..adalah surau ari ni..biasa la ibu mana yg tidak risaukan kesihatan anaknya kan.

So my mom bawa sy jumpa pengamal perubatan  tradisional. Ala senang cerita "tabib" la. Ikut hati uols la panggil mereka ni apa k. 😃

Pakcik tu nasihat saya ujian sakit ni sebenarnya tanda Allah sayang. Cuba tgk mereka yg tak penah sakit..? So saya pun fikirlah sejenak. Memang betul. Saya penah dangar dan baca tapi di mana sy lupa.

So sebenarnya kita yg sakit ni beruntung. Sebab Allah sedang memberi pandanganNya kepada kita. Kata pak cik.

Insha Allah saya juga yakin setiap yg berlaku ada hikmah. Setiap yg Allah beri hanyalah pinjaman semata-mata. Nikmat sakit hanya pinjaman dan hanya utk yang mampu sahaja di uji. Insha Allah akan diberi kesihatan oleh Sang Pemilik.

Oh ya..sekarang ni saya amalkan minum habbatussauda setiap pagi. Dan dicampurkan dengan sedikit madu asli. Madu asli memang senang dpt kalo duduk area kg. Kawasan bandar mungkin agak mahal. Later sy share:

✔ Rutin harian saya.
✔ Fungsinya utk tubuh bdn kita.
✔ Kenapa saya mengamalkannya
✔ Kesannya setakat ini.

Comments

Popular posts from this blog

OLIMPIK 2012 DI LONDON

Santai di rumah sebab PKP (Covid 19) (SIHIR 1/2)

Cemburu